Ve smyslu ust. § 1751 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
I. Úvodní ustanovení
1. „Poskytovatelem“ je obchodní společnost Mýto EU s.r.o., IČO 21796858, se sídlem Školská 660/3, Nové Město, 110 00 Praha, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, v oddíle C, vložce 406606.
2. „Objednatelem“ se rozumí fyzický či právnická osoba, která prostřednictvím webové rozhraní www.elektronicka-dalnicni-znamka.cz objedná službu od poskytovatele.
3. „Elektronickou dálniční známkou“ se rozumí uhrazený časový poplatek pro Vozidlo, k jehož registrační značce byla úhrada časového poplatku zaznamenána v Evidenci Vozidel pro zvolenou dobu užívání zpoplatněné pozemní komunikace dle § 21 zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích.
4. Termínem „SFDI“ se rozumí Státní fond dopravní infrastruktury se sídlem Sokolovská 1955/278, Praha 9, 190 00, Česká republika, který zřízen zákonem č. 104/2000 Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů.
5. Předmětem těchto všeobecných obchodních podmínek (dále jen „VOP“) je úprava práv a povinností smluvních stran vzniklých na základě objednávky na základě které se Poskytovatel zavázal podle § 2430 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen jako „ObčZ”) zajistit pro Objednatele nákup elektronické dálniční známky a
Objednatel se zavázal zaplatit za to sjednanou cenu (úplatu).
6. „Službou“ se rozumí zajištění nákupu elektronické dálniční známky ze strany Poskytovatele ve prospěch objednatele u SFDI.
7. „Vozidlem“ se rozumí konkrétní motorové vozidlo, pro které má být zakoupena elektronická dálniční známka, a které označí Objednatel v objednávce registrační značkou (SPZ) příslušného státu registrace.
8. Poskytovatel není oficiálním prodejcem elektronické dálniční známky. Oficiálním prodejcem elektronické dálniční známky je SFDI. Poskytovatel zajistí na základě objednávky uzavření kupní smlouvy mezi Objednatelem a SFDI, jejímž předmětem bude elektronická dálniční známka.
9. Spotřebitelem se rozumí člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Poskytovatelem, nebo s ním jinak jedná. Ostatní osoby se za spotřebitele nepovažují.
10. Tyto VOP upravují práva a povinnosti pro spotřebitele a pro ostatní subjekty. Některá ustanovení těchto VOP jsou však aplikovatelná pouze na vztahy se spotřebiteli. Některá ustanovení těchto VOP nejsou vůbec aplikovatelná ve vztazích se spotřebiteli. Ustanovení těchto VOP, která lze aplikovat pouze ve vztazích se spotřebiteli či ustanovení, která ve vztazích se spotřebiteli aplikovat nelze obsahují vždy příslušnou informaci o jejich aplikovatelnosti.
II. Cena a platební podmínky
1. Objednatel je povinen zaplatit Poskytovateli sjednanou cenu dle objednávky. Cena zahrnuje kupní cenu za elektronickou dálniční známku a úplatu Poskytovatele za splnění povinností dle objednávky a těchto VOP. Poskytovatel informuje o cenách služby na webových stránkách www.elektronicka-dalnicni-znamka.cz a současně v těchto VOP, kdy uvádí, že celková cena elektronické dálniční známky na:
● 1 den činí 390 Kč (210 Kč je náklad na pořízení známky a 180 Kč je úplata Poskytovatele);
● 10 dní činí 540 kč (290 Kč je náklad na pořízení známky a 250 Kč je úplata Poskytovatele);
● 30 dní činí 740 Kč (460 Kč je náklad na pořízení známky a 280 Kč je úplata Poskytovatele);
● 1 rok činí 2730 Kč (2440 Kč je náklad na pořízení známky a 290 Kč je úplata Poskytovatele);
pro vozidla s pohonem na standardní paliva a ostatní paliva.
Dále celková cena elektronické dálniční známky na:
● 1 den činí 150 Kč (50 Kč je náklad na pořízení známky a 100 Kč je úplata Poskytovatele);
● 10 dní činí 170 kč (70 Kč je náklad na pořízení známky a 100 Kč je úplata Poskytovatele);
● 30 dní činí 210 Kč (110 Kč je náklad na pořízení známky a 100 Kč je úplata Poskytovatele);
● 1 rok činí 710 Kč (610 Kč je náklad na pořízení známky a 100 Kč je úplata Poskytovatele);
pro vozidla s pohonem na Biometan, či Zemní plyn - CNG a LNG (neplatí pro LPG).
Dále celková cena elektronické dálniční známky na:
● 1 den činí 200 Kč (100 Kč je náklad na pořízení známky a 100 Kč je úplata Poskytovatele);
● 10 dní činí 240 kč (140 Kč je náklad na pořízení známky a 100 Kč je úplata Poskytovatele);
● 30 dní činí 330 Kč (230 Kč je náklad na pořízení známky a 100 Kč je úplata Poskytovatele);
● 1 rok činí 1320 Kč (1220 Kč je náklad na pořízení známky a 100 Kč je úplata Poskytovatele);
pro vozidla s pohonem Plug-in hybrid (CO₂ max 50 g/km).
2. Objednatel je povinen zaplatit cenu za poskytnutí služby dle objednávky.
3. Povinnost k zaplacení ceny se má v souladu s ust. § 1957 odst. 1 Obč.Z. za splněnou připsáním celé částky na účet Poskytovatele.
III. Předmět objednávky
1. Objednatel je povinen vyplnit všechny požadované údaje v objednávce pravdivě a přesně. V opačném případě se vystavuje riziku, že elektronická dálniční známka nebude platně zakoupena. Objednatel odpovídá za pravdivost a správnost všech údajů uvedených v objednávce. Poskytovatel neodpovídá za případné chyby a vady elektronické dálniční známky, které vznikly v důsledku uvedení nesprávných údajů v objednávce. Po poskytnutí služby nelze již údaje opravovat či měnit, ledaže tyto VOP stanoví jinak.
2. Objednatel je povinen vyplnit všechny požadované údaje o vozidle a jiné údaje, které jsou uvedeny v objednávce.
3. Objednávka se uzavírá prostřednictvím webového rozhraní (viz čl. I. odst. 2 těchto „VOP“). Před dokončením objednávky je Objednatel upozorněn na celkovou cenu objednané služby. Cena služby se různí podle délky časového úseku platnosti elektronické dálniční známky a dále podle paliva vozidla. Poskytovatel akceptuje návrh na
uzavření smlouvy (objednávku) potvrzením zaslaným na email Objednatele, anebo tím, že fakticky poskytne službu.
4. Uzavřená smlouva (objednávka) je Poskytovatelem archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání ve webovém rozhraní a Objednatel má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit.
5. Odesláním objednávky prostřednictvím webového rozhraní uděluje Objednatel Poskytovateli příkaz k zajištění nákupu elektronické dálniční známky.
6. Na základě poskytnutých údajů v objednávce je Poskytovatel povinen ve prospěch Objednatele realizovat nákup elektronické dálniční známky, tj. je povinen poskytnout službu. Práva a povinnosti z koupě elektronické dálniční známky se řídí všeobecnými obchodními podmínkami SFDI, které jsou uveřejněny na
https://edalnice.cz/wp-content/uploads/CZ_Podminky_uhrady.pdf.
IV. Práva a povinnosti
1. Poskytovatel je zejména povinen splnit všechny svoje povinnosti z objednávky, tj. poskytnout službu řádně a včas.
2. Poskytovatel řádně poskytne službu tím, že odešle potvrzení o registraci vozidla v systému provozovatele elektronických dálničních známek na e-mail, který Objednatel uvedl v objednávce. Za dostupnost svojí e-mailové schránky odpovídá Objednatel. Povinnosti Poskytovatele poskytnout službu jsou splněny v okamžiku odeslání potvrzení emailem.
3. Poskytovatel je povinen vyřídit objednávku nejpozději do 24 hodin. Poskytovatel však neodpovídá za případné výpadky v systému, který neprovozuje.
4. Poskytovatel je povinen poskytnout službu poctivě a pečlivě podle svých schopností; použije přitom každého prostředku, kterého vyžaduje povaha obstarávané záležitosti, jakož i takového, který se shoduje s vůlí Objednatele.
5. Objednatel je oprávněn využívat zpoplatněné úseky dálnic až poté, co mu bude doručeno potvrzení dle čl. IV. odst. 2 těchto VOP. V opačném případě se vystavuje riziku pokuty ze strany orgánů veřejné moci.
6. Objednatel je oprávněn písemně požádat Poskytovatele též o zajištění změny SPZ vozidla na elektronické dálniční známce. Za vyřízení této změny účtuje Poskytovatel poplatek ve výši 500 Kč. Poskytovatel se zavazuje vyřídit tento požadavek ve lhůtě do 5 pracovních dní, pokud tento požadavek Poskytovatel akceptuje.
7. Objednatel může příkaz (objednávku) odvolat podle libosti, nahradí však Poskytovateli náklady, které do té doby měl, a škodu, pokud ji utrpěl, jakož i část odměny přiměřenou vynaložené námaze příkazníka. Byla-li služba již poskytnuta a tím došlo ke splnění příkazu, není Objednatel oprávněn požadovat vrácení zaplaceného peněžitého plnění.
V. Odpovědnost za vady
1. Poskytovatel odpovídá za řádné poskytnutí služby, tj. za řádné splnění příkazu.
2. Objednatel, který je spotřebitelem, je oprávněn notifikovat vady poskytnuté služby emailem, nebo písemně na adrese sídla Poskytovatele, tj. na adrese Školská 660/3, Nové Město, 110 00 Praha. Za písemnou formu se považuje též doručení do datové schránky Poskytovatele. Objednatel je povinen notifikovat vadu bez zbytečného odkladu poté, co se o ní dozvěděl, nejpozději v zákonných lhůtách, tj. do dvou let.
3. Objednatel, který není spotřebitelem, je povinen notifikovat vadu nejpozději do 1 hodiny od poskytnutí služby. V opačném případě nemá práva z vad.
4. Služba není poskytnuta vadně, pokud Poskytovatel zajistil nákup elektronické dálniční známky na základě nesprávných údajů poskytnutých Objednatelem.
5. Vadou služby se nerozumí ani prodlení s jejím poskytnutím, které nezpůsobil Poskytovatel.
VI. Odstoupení od smlouvy
1. Od objednávky lze odstoupit pouze z taxativně vymezených důvodů v zákoně, či z důvodů uvedených v těchto VOP.
2. Objednatel, který je spotřebitel, je oprávněn od objednávky (smlouvy) odstoupit v zákonné lhůtě 14 dnů bez uvedení důvodu. Odstoupením od smlouvy se smlouva (objednávka) ruší od samého počátku a strany jsou povinny vrátit vše, co bylo podle smlouvy (objednávky) plněno. Odstoupit od smlouvy je Objednatel oprávněn učinit písemně na adresu sídla Poskytovatele. Anebo elektronicky na email: info@elektronicka-dalnicni-znamka.cz. Objednatel však není oprávněn od objednávky (smlouvy) odstoupit, jestliže byla služba v plném rozsahu poskytnuta.
VII. Závěrečná ustanovení
1. Práva a povinnosti Smluvních stran výslovně v těchto VOP či ve smlouvě (objednávce) neupravená se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se práva a povinnosti Smluvních stran výslovně v těchto VOP či ve smlouvě (objednávce) neupravena zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve spojení se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
2. Objednatel spotřebitel bere na vědomí, že má v souladu s platnými právními předpisy právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu před kompetentním orgánem, kterým je Česká obchodní inspekce (bližší informace na www.coi.cz). V případě, že nedojde k vyřešení sporu smírem, o věci rozhodne příslušný soud České republiky.
3. Podle ust. čl. III. odst. 1 nařízení EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I), platí, že veškeré právní vztahy plynoucí z objednávky se řídí právním řádem České republiky.
4. V souladu s oddílem 7 ust. čl. 23 odst. 1 písm. a) Nařízení Rady (ES) č. 44/2001 ze dne 22. prosince 2000, o příslušnosti a uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských a obchodních věcech, platí, že pro případ budoucího sporu z právního vztahu založeného objednávkou mají příslušnost soudy České republiky, jakožto členského státu Evropské Unie, ve kterém má Poskytovatel svoje sídlo.
Jezděte po silnicích v ČR
jednoduše a bez obav.
Copyright ©2024 Mýto EU s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Pokouším se připojit k serveru...
Připojení k serveru bylo ztraceno. Vyčkejte na znovuobnovení stránky, nebo ji obnovte ručně.